موسسه آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با هدف بسترسازی تولید فناوری های دیجیتال و با شعار (رسانه های دیجیتال، نبض اجتماعی شدن سلامت)، جشنواره ملی رسانه های دیجیتال سلامت را برگزار می نماید. فناوري های نوين ارتباطات و اطلاعات با دگرگون ساختن ابزارها و شيوه‌هاي توليد و انتشار اطلاعات و همچنين فراهم آوردن بستر تبادل و نشر آسان و گسترده اطلاعات، موجب تحولات بنيادين در رسانه‌ها و ابزارهای اطلاع رسانی و آموزش جامعه گرديده است. ابزارهاي حاصل از اين فناوري نوين، از سويي شيوه‌هاي پديد آوردن و نشر بسياري از محصولات را دگرگون ساخته و از سوي ديگر رسانه‌ها و اشکال تازه‌اي از آثار را پديد آورده است که تا سال‌هاي پاياني قرن گذشته ميلادي، سرعت و وسعت دامنه انتشار، جذابيت، تنوع و حجم محتواي قابل انتشار توسط آنها در تخيل اصحاب خرد نيز نمي گنجيده است. رشد سريع فناوري ها و رسانه هاي دیجیتال در دنيا و تاثیر بسیار شگرف این فناوری در زندگی امروزی، ابزار بسیارمهمی برای فرهنگسازی و ارتقای سواد سلامت و به تبع آن ارتقای سلامت، ایجاد کرده است. در حال حاضر و در قرن 21 رسانه های دیجیتال تاثیرگذارترین رسانه جمعی در دنیا بوده و روز به روز استقبال از این نوع رسانه بیش از پیش سرعت می گیرد، سرعتی که زمان و مکان نمی شناسد. بی شک تحقق اهداف عالی نظام سلامت، در سال حمایت از کالای ایرانی، تنها با جریان سازی فرهنگی امکان‌پذیر است و مهمترین عامل جهت جریان‌سازی، استفاده از ظرفیت انبوه رسانه ها و بویژه رسانه های دیجیتال است. جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت با راهبرد کلان اجتماعی شدن سلامت و با هدف فرهنگسازی سلامت در جامعه با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، بسترسازی برای تولیدآثار نوین فناوری های دیجیتال و توسعه ظرفیت های کسب وکارهای نوپای سلامت مبتنی بر فناوری اطلاعات شکل گرفته است.

اهداف جشنواره

  • استفاده از ظرفیت بالای رسانه های دیجیتال در ارتقای سواد سلامت جامعه
  • جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای دیجیتال سلامت
  • شناسایی تولیدکنندگان آثار دیجیتال سلامت و تشکیل بانک اطلاعاتی جهت ارایه خدمات بهینه
  • کمک به توسعه کسب و کارهای نوپا(ااستارت آپ های دیجیتال سلامت)
  • کاهش هزینه و تسهیل دسترسی عمومی‌ به تولیدات سلامت در هر زمان و هر مکان
  • حمایت از افراد، مراکز، مؤسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تولید آثار و محصولات سلامت
  • ایجاد بستر رقابت میان تولیدکنندگان رسانه های دیجیتال سلامت در جهت رشد، شکوفایی و همچنین رونق بخشی به بازار داخلی و صادرات در‌ این صنعت
بخش جنبی
  • شتاب دهنده برتر سلامت
  • دانشگاه ها، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های برتر در حوزه تولید رسانه های دیجیتال سلامت
  • شرکت برتر در حوزه تولید رسانه های دیجیتال
  • استارت آپ برتر سلامت
  • مقالات و پژوهش های مرتبط با رسانه های دیجیتال
  • بخش بین الملل
    (آثار دیجیتال ایرانی که توانسته است در کشورهای دیگر فروش داشته باشد)
بخش های جشنواره
  • بازی های رایانه ای
  • تلفن همراه
  • نرم افزارهای رایانه ای
  • وب سایت و وبلاگ اطلاع رسانی، آموزشی
  • سرویس ها و خدمات الکترونیک سلامت
  • شبکه های اجتماعی
  • سامانه های هوشمند سلامت
  • هنرهای دیجیتال
موضوعات جشنواره

تمامی آثار و خدمات مرتبط با تامین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

روند داوری جشنواره

دسته بندی و غربالگری آثار رسیده : نخستین گام در فرآیند داوری، تطبیق آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره با شاخص های اصلی و شرایط عمومی هر بخش می باشد که با غربالگری، آثاری که فاقد شرایط مورد نیاز باشند از روند داوری کنار گذاشته می شوند.

داوری محتوایی: در این مرحله، کلیه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، توسط متخصصان حوزه بهداشت و سلامت مورد داوری محتوایی قرار خواهند گرفت.

داوری ساختاری و فنی: آثاری که مورد تایید بخش داوری محتوایی قرار گرفته است، در مرحله دوم ازلحاظ فنی و ساختاری، توسط متخصصان حوزه مربوطه مورد بررسی قرار خواهند گرفت. به عبارت دیگر داوری تخصصی و فنی با هدف تعیین نامزدها در هر بخش انجام خواهد شد.

برگزاری رویداد کسب وکار و تکمیل بوم مدل کسب وکار: رویداد یک روزه ای برای تکمیل بوم مدل کسب وکار برگزار خواهد شد. برگزیدگان این رویدادبعنوان برگزیدگان نهایی انتخاب خواهند شد.

شرایط شرکت در جشنواره

اثر و اجزاء به کار رفته مغایر قوانین و مقررات جاری کشور، فرهنگ و ارزش‌های دینی و ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نباشد.
حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آثار، طبق قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران رعایت شده باشد.
هر متقاضی می‌تواند حداکثر 5 اثر خود را در هر بخش جشنواره شرکت دهد.
ثبت کننده اثر، بعنوان مالک اثر شناخته می شود و در هر مرحله ای از جشنواره که خلاف این موضوع اثبات شود، اثر از جشنواره حذف خواهد شد.
آثار مجموعه‌ای و مشابه مثل سل، دیابت و ... که از قالب یکسان استفاده می‌کنند و تنها در محتوا متفاوتند، یک اثر به حساب می‌آیند. لذا از متقاضیان خواهشمندیم تا در این موارد یک اثر را به عنوان منتخب شرکت دهند.
هر شرکت کننده باید 3 نسخه از هر اثر را با تمام تجهیزات جانبی و نیازهای آن- مانند تجهیزات مکمل سخت‌افزاری، قفل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کدهای فعال‌سازی و سریال‌های لازم، کتاب‌های جانبی و قاب را به همراه کد رهگیری تا پایان مهلت ثبت نام برای دبیرخانه جشنواره با پست پیشتاز ارسال نماید. دبیرخانه مسوولیتی در قبال آثاری که امکان نصب و داوری ندارند را نخواهد داشت.
کلیه آثاری که از سال 1394 به بعد ساخته شده اند می توانند در جشنواره شرکت نمایند.